Δευτέρα, 27 Δεκεμβρίου 2010

Ρουμανική εφημερίδα: Το ΔΝΤ πειραματίζεται σε εμάς για να τα εφαρμόσει σε Ελλάδα και Πορτογαλία

Η Ρουμανία και η Λεττονία φαίνεται ότι αποτελούν τα ‘πειραματόζωα’ για την εφαρμογή της θεωρίας των ελεγχόμενων πειραμάτων σκληρής πολιτικής από το ΔΝΤ. Οι παρατηρήσεις αυτές ανήκουν στην βρετανική εφημερίδα Financial Times (FT), η οποία θεωρεί ότι το μοντέλο που εφαρμόζεται στη Ρουμανία είναι το πρώτο βήμα για μια ενδεχόμενη εισαγωγή αυστηρότερων μέτρων προσαρμογής στην Πορτογαλία ή την Ελλάδα. Αυτό το έτος, το Υπουργικό Συμβούλιο, κατόπιν προτροπής του πρωθυπουργού, εφάρμοσε σκληρά μέτρα λιτότητας με ταυτόχρονη μείωση των μισθών κατά 30 τοις εκατό, με αυξήσεις στον ΦΠΑ και με μείωση του αριθμού των εργαζομένων στο δημόσιο κατά 20 τοις εκατό.

Τα μέτρα τα οποία λαμβάνονται στη Ρουμανία και στη Λετονία είναι πρωτόγνωρα για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς μόνον (ακόμη) σε αυτές έχουν ληφθεί οι πιο δύσκολες αποφάσεις του ΔΝΤ.
Έτσι, τόσο στη Ρουμανία, όσο και στη Λεττονία φαίνεται ότι εφαρμόζονται ελεγχόμενα πειράματα με την προοπτική ότι τα οφέλη από την τολμηρή πολιτική λιτότητας θα είναι υψηλότερα καθώς παρουσιάζονται αρνητικές επιδόσεις στα φορολογικά έσοδα, αφού μειώθηκε το ποσοστό των αγορών, όπως υποστηρίζει ο Cornel Ban, διδάκτωρ των διεθνών σχέσεων και συγκριτικής πολιτικής του Πανεπιστημίου του Maryland, ΗΠΑ.
Η Ρουμανία παρουσιάζει υψηλή εξάρτηση στην εγχώρια κατανάλωση, έχει υψηλό ποσοστό εργαζομένων που συμμετέχουν στο συνδικαλισμό, πολλές επαγγελματικές ενώσεις, παρουσιάζει ακαμψία στην αγορά και καθίσταται η πιο ιδανική χώρα για εφαρμογή αυστηρότερων προγραμμάτων προσαρμογής, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν μετά σε Πορτογαλία και Ελλάδα.
«Μακροπρόθεσμα η κατάσταση θα βελτιωθεί, αλλά μέχρι στιγμής, η λιτότητα είναι αυστηρή, η ανεργία αυξήθηκε και αυτά προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων και επιθέσεων κατά των δημόσιων υπηρεσιών», σημειώνει ο οικονομολόγος και προσθέτει ότι τα μέτρα που θα εφαρμοστούν θα πρέπει να έχουν πιο ήπια μορφή".


Τι προβλέπεται για τη Ρουμανία το 2011
Απολύσεις-Μείωση του αριθμού των εργαζομένων στη δημόσιο τομέα
Επίδομα ανεργίας στο ελάχιστο όριο
Προμήθειες των νοσοκομείων μείωση κατά 10% σε σύγκριση με το 2010.
Μείωση των δωρεάν φαρμάκων ή κατάργησής τους για χρόνιες παθήσεις
Αλλαγή της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εργαζομένων
Αλλαγή φορολογικού συντελεστή σε μικρό μεσαίο μεγάλο 
Κλπ.
--
Τίτλος: «România a ajuns cobaiul FMI»
Δημοσίευση: Juranalul, 26.12.2010
echedoros-a

Ύποπτο τουρκικό ναυάγιο στην περιοχή των Ιμίων

Απέναντι από την Ψέριμο, νότια των Ιμίων και ανατολικά από την Κάλυμνο έχει προσαράξει τουρκικό εμπορικό σκάφος από το βράδυ της Κυριακής γύρω στις 23:55, όπου σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες έχει κτυπήσει ανάμεσα σε δύο βράχια. Η θέση του σκάφους τυπικά είναι εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων αλλά πολύ κοντά της όριου γραμμής. Στην περιοχή έχουν σπεύσει τουρκικά ναυαγοσωστικά μέσα ενώ από ελληνικής πλευράς παρακολουθεί την εξέλιξη της επιχείρησης πλωτό του Λιμενικού σώματος.

H Ψέριμος απέχει από τα τουρκικά παράλια 4,4 ν.μ. γεγονός που σημαίνει -εάν οι πληροφορίες για τη θέση του σκάφους εντός τουρκικών χωρικών υδάτων ισχύουν- τοτε αυτό θα πρέπει να βρίσκεται λιγότερο από 2,2 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές. Απέναντι από την Ψέριμο βρίσκεται η Αλικαρνασός. Πάντως η υπόθεση παραπέμπει γενικότερα στην κρίση των Ιμίων το 1996 τόσο από άποψη ημερομηνίας όσο και από άποψη «σημειολογίας» με τη «χρήση» εμπορικών σκαφών για την πρόκληση τελεσμένων. Υπενθυμίζουμε ότι στις 25 Δεκεμβρίου του 1996 το τουρκικό φορτηγό πλοίο Φινκέν Ακάτ είχε προσαράξει σε αβαθή ύδατα κοντά στις βραχονησίδες εκπέμποντας σήμα κινδύνου. Το λιμεναρχείο Καλύμνου –το πλησιέστερο στην περιοχή– διέθεσε ρυμουλκό για να αποκολλήσει το τουρκικό πλοίο, αλλά ο πλοίαρχος αρνήθηκε, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και άρα οι τουρκικές αρχές είχαν την αρμοδιότητα να του προσφέρουν βοήθεια. Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που οι τούρκοι εμφανίζονται «δραστήριοι» στην περιοχή το παρών διάστημα. Όπως είχε γράψει το defencenet.gr στις 21 Δεκεμβρίου δημοσιεύματα από τις τουρκικές εφημερίδες Vatan και η Μilliyet, έκαναν λόγο ότι «Παράνομο ελληνικά αλιευτικά προσέγγισαν στις βραχονησίδες Ίμια. Τα αλιευτικά συνοδεύονταν από σκάφος του ελληνικού λιμενικού, το οποίο ήλθε αντιμέτωπο με πλοίο του τουρκικού λιμενικού. Το όλο συμβάν διήρκεσε γράφουν, περίπου 45 λεπτά και έληξε με την αποχώρηση των Ελλήνων ψαράδων προς την Καλόλιμνο. Στην περιοχή των Ιμίων βρίσκονται 13 ελληνικά αλιευτικά σκάφη ενώ περιπολούν ένα σκάφος του ελληνικού λιμενικού και ένα του τουρκικού λιμενικού». Η Μilliyet στο δημοσίευμά της υποστήριζε πως το σκάφος της τουρκικής Ακτοφυλακής είχε παρενοχληθεί από σκάφος του Λ.Σ. ενώ επιπλέον έγραφε ότι τα ελληνικά αλιευτικά «εισχώρησαν» στα τουρκικά χωρικά ύδατα και «αποπειράθηκαν» να απλώσουν τα δίχτυα τους. Σκάφος του τουρκικού λιμενικού που έσπευσε στην περιοχή τα «παρεμπόδισε».

defencenet

«ΑΟΖ με τη Κύπρο τώρα» - Δημόσια παρέμβαση των Βασίλειου Μαρκεζίνη και Θεόδωρου Καρυώτη*

Η δια μονομερούς δηλώσεως δημιουργία της κυπριακής (ΑΟΖ) το 2004 από τον Πρόεδρο Παπαδόπουλο ήταν πραγματικά ηγετική κίνηση. Αν και η Τουρκία διεμαρτυρύθη, η απόφαση έγινε αμέσως αποδεκτή και από την ΕΕ και από τις ΗΠΑ. Επανειλημμένες προσεγγίσεις του όμως προς την Ελληνική πλευρά, να οριοθετήσει μαζί με την Κύπρο την ΑΟΖ, του έμειναν αναπάντητες. Η πρόσφατη απόφαση της μεγαλονήσου να οριοθετήσει την ΑΟΖ με το Ισραήλ δεν αφήνειπλέον καμία δικαιολογία στην Ελλάδα να μην ασκήσει τα νόμιμα δικαιωματά της. 

Εδώ και 30 χρόνια η χώρα μας επιμένει ότι η μοναδική διαφορά με την Τουρκία – η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου – είναι νομικής φύσης. Η έννοια της υφαλοκρηπίδας όμως έχει, εδώ και 25 χρόνια, υπερκεραστεί απ’ αυτή της ΑΟΖ. 
Με βάση τα άρθρα 55-57 της νέας Σύμβασης του 1982 ως ΑΟΖ ορίζεται η πέραν και παρακείμενη της αιγιαλίτιδας ζώνης περιοχή σε πλάτος μεχρι 200 ναυτικών μιλίων από τις γραμμές βάσης από τις οποίες μετράται το πλάτος της αιγιαλίτιδας ζώνης και εντός της οποίας το παράκτιο κράτος ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα σε θέματα που έχουν σχέση με την εξερεύνηση, εκμετάλλευση, διατήρηση και διαχείριση των φυσικών πηγών ζώντων ή μη των υδάτων, του βυθού και του υπεδάφους της θάλασσας.
Επίσης η Σύμβαση αναφέρει ρητά (άρθρο 121, παράγραφο 2) ότι όλα τα νησιά διαθέτουν ΑΟΖ και ότι η ΑΟΖ και η υφαλοκρηπίδα ενός νησιού καθορίζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που καθορίζονται και για τις ηπειρωτικές περιοχές. Επομένως, η Τουρκία δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ίδια επιχειρήματα για την ΑΟΖ που προβάλλει για την υφαλοκρηπίδα των νησιών του Αιγαίου, ότι, δηλαδή, τα νησιά μας δεν διαθέτουν υφαλοκρηπίδα ή ότι κάθονται πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας. Επιπλέον, η νέα Σύμβαση έχει καταργήσει τη γεωλογική έννοια της υφαλοκρηπίδας και έτσι η Τουρκία έχει χάσει άλλο ένα επιχείρημα.
Κλειδί σ’ αυτή την οριοθέτηση είναι το Καστελόριζο, νησί το οποίο κατοικείταικαι, κατά συνέπεια, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι και διαθέτει ΑΟΖ και ότι είναι νησί της ΕΕ. Εάν η Ελλάδα δεχτεί να προχωρήσει σε οριοθέτηση ΑΟΖ με την Αίγυπτο χωρίς τον υπολογισμό του Καστελόριζου, η εμφανής συνέπεια θα είναι η Ελλάδα να μην έχει θαλάσσια σύνορα με την Κύπρο!
Οι τελευταίες μελέτες που έχουν γίνει δείχνουν ότι υπάρχουν μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου και πετρελαίου στο τρίγωνο Καστελόριζου-Κρήτης-Κύπρου. Οι περισσότερες απο αυτές τις μελέτες έγιναν από αμερικανικές εταιρείες πού, προφανώς, ειδοποίησαν τους Τούρκους γι΄αυτό και, πιθανώς, είναι ζήτημα χρόνου προτού οι τελευταίοιαρχίσουν να προκαλούν την Ελλάδα με έρευνες στην περιοχή.
Τελευταία ακούονται πολλά γύρω από την παλαιά Αμερικανική ιδέα περί συνεκμεταλλεύσεως. Η συνεκμετάλλευση δεν οδηγεί πουθενά, δεν λύνει κανένα πρόβλημα, και γι΄αυτό ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε από άλλες χώρες που αντιμετώπισαν τα προβλημάτων που έχουμε με την Τουρκία. Συνεκμετάλλευση λοιπόν θα είναι τραγικό λάθος με επιπτώσεις και σε άλλους τομείς των διμερών σχέσεων, ανοίγοντας την όρεξη της Τουρκίας και για άλλους οικονομικούς πόρους, όπως την αλιεία.
Εν όψει των ανωτέρω, η Ελλάδα, ακολουθούσα το παράδειγμα άλλων χωρών (π.χ ΗΠΑ, Ρωσία, των περισσοτέρων χωρών της ΕΕ, Ισραήλ) να διακηρύξει την κυριαρχία της σε ΑΟΖ με βάση τη Σύμβαση του 1982.
Τα ανωτέρω μπορούν να γίνουν με την ψήφιση νόμου που να δημιουργεί ΑΟΖ στις ελληνικές θάλασσες και εν συνεχεία να ανακοινωθεί στον ΟΗΕ. Μετά θα έρθουμε σε διαπραγματεύσεις με την Κύπρο και την Αίγυπτο προς καθορισμό της διαχωριστικής γραμμής.
Βεβαίως, η Τουρκία δεν θα αναγνωρίσει τέτοια κίνηση, όπως έπραξε και πρόσφατα με την Κύπρο. Νομικώς όμως αυτό είναι αδιάφορο. Σ’ αυτή την περίπτωση όμως θα πρέπει να της υπενθυμίσουμε ότι η προσχώρησή της στην Σύμβαση του Δίκαιου της Θάλασσας είναι μια από τις προϋποθέσεις για την πλήρη ένταξή της στην ΕΕ.
Βεβαίως, η «χώρα των μηδενικών διαφορών» θα μπορούσε, αγνοώντας το Διεθνές Δίκαιο, να επανέλθει στις παράνoμες παραβιάσεις του εναερίου και υδάτινου χώρου μας. Επιθυμεί όμως να καταστρέψει την εικόνα ότι «έχει αλλάξει» που και η ίδια αλλά και οι εν Ελλάδι υποστηρικτές της, εδώ και χρόνια, προσπαθούν να δημιουργήσουν;
* Ο Βασίλειος Μαρκεζίνης είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ακαδημαϊκός. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει τριάντα δύο βιβλία και εκατόν είκοσι άρθρα σε ευρωπαϊκά, αμερικανικά, ιαπωνικά και κινέζικα νομικά περιοδικά.
Ο Θεόδωρος Καρυώτης είναι καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο του Mέριλαντ στις ΗΠΑ. Υπήρξε μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας και επιμελήθηκε του βιβλίου “Greece and the Law of the Sea”.
strategyreport

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...