Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Τουρκικό Σουλτανάτο ετοιμάζει ο Ερντογάν εκατέρωθεν του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης


Kanal-istanbul-canal-craxy-project-turkey
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Πρώτοι παρουσιάσαμε πρόσφατα στο pentapostagma.gr, για τα σχέδια των Τούρκων που αφορούν την δημιουργία ενός Καναλιού που θα χωρίζει στην μέση την Ευρωπαϊκή Τουρκία. Μάλιστα είχαμε επισημάνει ότι η κατασκευή αυτού του Καναλιού αυτού δύναται να προκαλέσει ακόμα και πολεμική σύραξη  μεταξύ της Ρωσίας και της Τουρκίας.

Ο έντονος εκνευρισμός της Μόσχας σχετικά με το έργο αυτό είναι μεγάλος, από τότε που ανακοινώθηκε , καθώς σε περίπτωση που η Τουρκία προχωρήσει, πράγμα που ήδη υλοποιείται με την κατασκευή αυτής της διώρυγας, τότε ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ρωσίας θα δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα.
Σήμερα ένα μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταφέρεται μέσω δεξαμενόπλοιων, που διέρχονται τα Στενά των Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου. Αν λοιπόν κατασκευαστεί η εν λόγω διώρυγα, η Μόσχα φοβάται πως θα εκτιναχθούν τα τέλη διέλευσης, προκειμένου να αποσβεστούν τα έξοδα από αυτό το μεγάλο έργο.
turkey kanal
Σύμφωνα με ακόμα πιο νέες  λεπτομέρειες σχετικά με το νέο κανάλι της Κωνσταντινούπολης, που αποκαλύπτονται   κάθε μέρα, εμφανίζουν την κατασκευή ενός τεραστίου διαστάσεων τεχνητού έργου ναυσιπλοΐας, αλλά και την δημιουργία  μιας νέας πόλης που θα βρίσκεται δίπλα από αυτό, η οποία θα  καταλαμβάνει  95 στρέμματα γης, αποκαλύπτει σήμερα η τουρκική εφημερίδα dailysabah.com .
Σύμφωνα με τα νέα σχέδια,  φέρεται να έχει αποφασιστεί  ότι πρέπει να μειωθεί ο προβλεπόμενος  πληθυσμός, και ο αριθμός των γεφυρών στην νέα υπό κατασκευή πόλη, η οποία πρόκειται να οικοδομηθεί  γύρω από το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης. Σύμφωνα με τα  στοιχεία αυτά, θα υπάρχουν έξι γέφυρες,  ενώ  ο πληθυσμός της πόλης αναμένεται να είναι περίπου 500.000 και όχι 1.200.000, όπως είχε εκτιμηθεί  στο παρελθόν. Επίσης τα κτίρια  που οικοδομηθούν θα είναι κατ “ανώτατο όριο εξαώροφα .
Το σχέδιο του αστικού σχεδιασμού  συζητήθηκε εκ νέου  σε  νέα συνάντηση, υπό την Προεδρία του  Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και των αρμοδίων  υπουργείων. Κατά τον  αρχικό σχεδιασμό της νέας πόλης είχε γίνει η  παραδοχή ότι ο πληθυσμός θα έφθανε τους 1.200.000 κατοίκους. Αλλά αργότερα αποφασίστηκε  ότι ο αριθμός αυτός θα πρέπει να μειωθεί κατά το ήμισυ, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω «προβλήματα» στην εν λόγω περιοχή.  Η νέα πόλη που θα χτιστεί εκατέρωθεν του Καναλιού της  Κωνσταντινούπολης,  θα στεγάζει  τουλάχιστον  250.000 ανθρώπους, σε κάθε πλευρά.
Οι διαστάσεις του καναλιού θα είναι :  400 μέτρα πλάτος, 43 χιλιόμετρα  μήκος και 25 μέτρα βάθος. Επίσης η νέα πόλη  θα περιλαμβάνει αίθουσες συνεδριάσεων, κέντρα τουρισμού, πάρκα και εμπορικά κέντρα, και θα έχει σύμφωνα με πληροφορίες την οικιστική μορφή των Σουλτανάτων των Σελτζούκων της Ανατολίας.
Η προκήρυξη του μεγαλεπήβολου έργου ανακοινώθηκε από τότε Πρωθυπουργό και νυν Πρόεδρο της Τουρκίας  Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2011, γνωστοποιώντας  ότι  πρόκειται να κατασκευαστεί στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης , και θα  συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, που  οδηγεί προς το Αιγαίο και την Μεσόγειο θάλασσα. Το έργο σχεδιάζει να διχοτομήσει  την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, σχηματίζοντας ένα νησί μεταξύ των ηπείρων της Ασίας και της Ευρώπης.
Για τον σκοπό αυτό έχει συσταθεί ένα ειδικό γραφείο σχεδιασμού, με σκοπό την επίβλεψη της κατασκευής ενός φιλικού προς το περιβάλλον και σύγχρονου οικισμού, εντός του σχεδίου του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης. Μια ομάδα επιστημόνων, αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων και κοινωνιολόγων θα μελετήσουν ενδελεχώς  τις συνθήκες του εδάφους και του περιβάλλοντος, με σκοπό να προσαρμόσουν τα σχέδια, και τις  προετοιμασίες για την νέα πόλη, η οποία αναμένεται να  ολοκληρωθεί σε δύο με τρία χρόνια.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταξύ της εταιρίας BİMTAŞ και  της  τουρκικής Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Αστικής Ανάπτυξης, το σχέδιο, θα υλοποιηθεί μεταξύ των περιοχών  Küçükçekmece και Arnavutköy , και θα χρηματοδοτηθεί από το  αρμόδιο τουρκικό υπουργείο περιβάλλοντος.
Η κατασκευή αυτού του Καναλιού θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην ναυσιπλοΐα σε ολόκληρη την Μεσόγειο θάλασσα.  Άλλωστε υλοποιείται στην πιο σημαντικά γεωπολιτική περιοχή του κόσμου, εν μέσω παγκόσμιας κρίσης , επιφέροντας όμως  πολλές και διαφορετικές «τριβές» ανυπολόγιστης αξίας…..



Δεν υπάρχουν σχόλια: