Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

Καλπάζει η φοροδιαφυγή και η παραοικονομία στην Ελλάδα



Η ετήσια απώλεια από τη φοροδιαφυγή υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ, την παραοικονομία τα 41δισ. ευρώ και τη διαφθορά του κράτους τα 21δισ. ευρώ – Αναλυτικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου
Στοιχεία-σοκ για το μέγεθος της φοροδιαφυγής, της παραοικονομίας και της διαφθοράς στη χώρα μας αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια του 11ου ετησίου συνεδρίου του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα «Η φορολογία απέναντι στις σύγχρονες απαιτήσεις του πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος», το οποίο πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο, η ετήσια απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ, η παραοικονομία υπερβαίνει τα 41 δισ. ευρώ και η διαφθορά του κρατικού μηχανισμού στερεί από την εθνική οικονομία πόρους ύψους 21 δισ. ευρώ!
Στο συνέδριο αποκαλύφθηκε επίσης ότι η χώρα μας θα μπορούσε ήδη να είχε υπογράψει συμφωνία με την Ελβετία για την φορολόγηση των καταθέσεων των Ελλήνων πολιτών στη συγκεκριμένη χώρα με όρους άκρως ευνοϊκούς που θα απέδιδαν σημαντικού ύψους φορολογικά έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά μέχρι στιγμής δεν το έχει πράξει!
Το εναρκτήριο λάκτισμα των εργασιών του Συνεδρίου, έδωσε ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κ. Σίμος Αναστασόπουλος ο οποίος κατά την διάρκεια του χαιρετισμού του δήλωσε: «6 χρόνια μετά την απότομη προσγείωση μας στην σκληρή πραγματικότητα της παγκόσμιας οικονομίας  και την είσοδο μας στην κρίση και 3 μήνες μετά τις εκλογές και την αλλαγή κυβέρνησης είμαστε σήμερα στην κόψη του ξυραφιού. Η στασιμότητα στις διαπραγματεύσεις και το αδιέξοδο με τους θεσμούς επιτείνει τις συνθήκες στην πραγματική οικονομία και οι επιχειρήσεις  καλούνται  να λειτουργήσουν σε πρωτοφανείς συνθήκες παρατεταμένης αβεβαιότητας και μηδενικής ρευστότητα».
Ο κ. Αναστασόπουλος επεσήμανε ότι «μόνο με την ανάπτυξη της ιδιωτικής οικονομίας και τις επενδύσεις μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και έσοδα για το Δημόσιο που θα επιτρέψει τη χαλάρωση των επιβαρύνσεων και την αύξηση παροχών προς του πολίτες. Η έξοδος από την κρίση και ο τερματισμός της λιτότητας δεν θα επιτευχθεί με ρητορικές τοποθετήσεις και πολιτική διαπραγμάτευση. Ο δρόμος για την ανάταξη της οικονομίας, περνάει μέσα από την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Η μοναδική πραγματική  κόκκινη γραμμή είναι τα 1,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που θα επηρεαστούν από τη χρεωκοπία και την έξοδο από το ευρώ».
Ολοκλήρωσε δε επισημαίνοντας ότι: «Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις είναι εξαντλημένες από την άδικη υπερφορολόγηση των προηγούμενων ετών. Απαιτείται ένα δικαιότερο σύστημα με διευρυμένη φορολογική βάση.  Μια διευρυμένη φορολογική βάση και η βελτίωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού αποτελούν παράγοντες ανάπτυξης και προσέλκυσης επενδύσεων».

Τον χαιρετισμό του κ. Αναστασόπουλου ακολούθησε ο  κ. Σταύρος Κώστας, Πρόεδρος της Φορολογικής Επιτροπής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο οποίος - αφού καλωσόρισε με την σειρά τους παρευρισκομένους του συνεδρίου - επεσήμανε: «Είναι πρωταρχικής σημασίας, να υπάρξει αποφασιστική απεμπλοκή από τους επαχθείς όρους των δανειακών συμβάσεων, εξορθολογισμός του ασφυκτικού φορολογικού βάρους, ανατροπή των μέτρων σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας και πάνω από όλα να αναζητηθεί μία στρατηγική αναδιαπραγμάτευση του επαχθούς Δημόσιου χρέους».
Συνέχισε δε, τονίζοντας ότι: «Πρέπει να εστιάσουμε στα πιο ουσιώδη κριτήρια που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο από τη πλευρά της φορολογίας, στην εξελισσόμενη  φάση αλλαγής παραγωγικού προτύπου της χώρας, όπως:
1. Ευφυείς πολιτικές με στόχο τη βιώσιμη φορολογική συμμόρφωση
2. Γρήγορο ‘’ΜΑΤ’’ στη φοροδιαφυγή και τον επιζήμιο φορολογικό ανταγωνισμό από όπου και αν προέρχεται
3. Αλλαγή στο προφίλ και απλοποίηση στη δομή και τη διαχείριση του φορολογικού συστήματος
4. Καλή φορολογική διακυβέρνηση, συμβατή με το Ευρωπαϊκό κατεστημένο και τις Οδηγίες του ΟΟΣΑ, με στόχο την ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη».
Συντονιστής στην 1η θεματική ενότητα του συνεδρίου (για την «ανάγκη ευφυών πολιτικών με στόχο τη βιώσιμη φορολογική συμμόρφωση») ήταν ο Γενικός Διευθυντής της «Ναυτεμπορικής» κ. Γιάννης Περλεπές. Στην εισήγησή του ο κ. Περλεπές ανέφερε ότι τα βασικά αίτια του φαινομένου της φοροδιαφυγής είναι η υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, η άνιση κατανομή των φορολογικών βαρών, η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και οι κακές σχέσεις μεταξύ φορολογουμένων και φορολογικών αρχών. Επεσήμανε εξάλλου την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου αλλά και το γεγονός ότι οι συνεχείς ρυθμίσεις που παρέχουν φορολογική αμνηστία επιβραβεύουν τους ασυνεπείς φορολογουμένους μη συμβάλλοντας στην καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης.
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε, στην 1η θεματική ενότητα, η παρουσία του Αυστριακού καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Linz Friedrich Schneider, ο οποίος κατά την διάρκεια της ομιλίας του παρουσίασε αποκαλυπτικά στοιχεία για τα μεγέθη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας στη χώρα μας καθώς επίσης και για τη ζημία που προκαλεί στην εθνική οικονομία η διαφθορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Schneider:
•        Η φοροδιαφυγή στην χώρα μας προκάλεσε απώλεια κρατικών εσόδων της τάξεως των 7,2 δισ. ευρώ το 2014 καθώς εκτιμάται ότι ανήλθε στο 4% του ΑΕΠ.
•        Το μέγεθος της παραοικονομίας στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι έφθασε στο 23,3% του ΑΕΠ κατά το έτος 2014, δηλαδή περίπου στα 41,7 δισ. ευρώ, ενώ κατά το έτος 2015 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 22,4% του ΑΕΠ, δηλαδή στα 41,2 δισ. ευρώ!
•        Η ζημιά που υπέστη η Ελληνική οικονομία από την διαφθορά, υπό την έννοια της μείωσης του Ακαθαρίστου Εθνικού Προϊόντος της υπολογίζεται ότι ανήλθε σε 21 δισ. ευρώ το 2014.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάζονται, μάλιστα, βελτιωμένα σε σύγκριση με αντίστοιχα στοιχεία προηγούμενων ετών για τη χώρα μας!
O κ. Schneider πρότεινε την ακόλουθη δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση των τριών φαινομένων:
Μέτρα κατά της παραοικονομίας:
1. Επιστροφή του ΦΠΑ στις υπηρεσίες υψηλής έντασης εργασίας, προκειμένου να ενισχυθεί το κίνητρο για την παροχή των υπηρεσιών αυτών στην επίσημη οικονομία .
2. Οι επενδύσεις των νοικοκυριών θα πρέπει να εκπίπτουν από τον φόρο.
3. Οι ποινές για την παραοικονομία να εφαρμόζονται μόνο όταν αυτή σχετίζεται με το οργανωμένο έγκλημα, π.χ. την πορνεία.
Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής:
4. Φορολογική αμνηστία. Αν δηλωθούν έσοδα από φοροδιαφυγή να υπάρχει ένα πάγιο ποσοστό πληρωτέου φόρου 25-30%. Μετά από αυτό να ισχύσουν αυστηρές ποινές.
5. Παροχή κινήτρων στους φοροεισπράκτορες με σύστημα ανταπόδοσης. Π.χ. το 5% των εσόδων που εισπράττονται καθ’ υπέρβαση των τεθέντων στόχων να διατίθεται για την αγορά καλύτερου εξοπλισμού για τους ελεγκτές και για την πληρωμή bonus.
6. Οι πιθανοί φοροφυγάδες θα μπορούσαν να πάρουν μια επιστολή από την Εφορία στην οποία θα αναφέρεται ότι υπάρχουν ενδείξεις φοροδιαφυγής κι ότι αν καταβάλουν το 20% επί των «ύποπτων κεφαλαίων» δεν θα έχουν «καμία περαιτέρω ενόχληση».
7. Κάθε ελληνικό νοικοκυριό να μπορεί να έχει δικαίωμα έκπτωσης από τη συνολική φορολογική του επιβάρυνση ενός ορισμένου ποσού των καταβληθέντων φόρων προστιθέμενης αξίας, π.χ. 500 ευρώ από αγορές συνολικού ύψους 7.000 ευρώ, που θα αποδεικνύονται από τα αντίστοιχα ληφθέντα φορολογικά στοιχεία (αποδείξεις λιανικών συναλλαγών κ.λπ.).
8. Οι μικρές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν ένα σταθερό ποσό φόρου από 1.000-5.000 ευρώ ανάλογα με τον κύκλο εργασιών εφόσον το ύψος του δεν υπερβαίνει τις 30.000 ή τις 50.000 ευρώ και ο κανονικός φορολογικός συντελεστής να επιβάλλεται μόνο σε όσες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες έχουν κύκλο εργασιών πάνω από 30.000 ή 50.000 ευρώ. Από τις φορολογικές αρχές να ελέγχεται μόνο ο κύκλος εργασιών.
Μέτρα κατά της διαφθοράς
9. Οι επιχειρήσεις που προβαίνουν σε δωροδοκίες ή είναι διεφθαρμένες να μην επιτρέπεται να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του Δημοσίου για 3-5 χρόνια .
10. Θα πρέπει να υποστηριχθούν και να κινητροδοτηθούν οι πληροφοριοδότες. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να καθιερωθεί γι’ αυτούς ένα σύστημα προστασίας.
11. Οι πολιτικοί και οι δημόσιοι υπάλληλοι που εμπλέκονται σε υποθέσεις διαφθοράς να χάνουν αμέσως τα προνόμια, τη θέση και τις συντάξεις τους.
12. Μέτρα συμμόρφωσης , π.χ. όπως αυτά που εφαρμόστηκαν και στην γερμανική εταιρεία Siemens , να ισχύουν και στις ελληνικές επιχειρήσεις.
Ο κ. Schneider εξέφρασε, εξάλλου, την έκπληξή του και την απορία του για το γεγονός ότι ακόμη η Ελλάδα δεν έχει υπογράψει συμφωνία με την Ελβετία για τη φορολόγηση των καταθέσεων των Ελλήνων πολιτών στις ελβετικές τράπεζες. Όπως αποκάλυψε, η Ελβετία έχει διαμηνύσει στην ελληνική κυβέρνηση ότι «είμαστε έτοιμοι για την υπογραφή συμφωνίας» αλλά ακόμη δεν έχει γίνει καμία κίνηση από την ελληνική πλευρά. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Αυστριακός καθηγητής, το 30% των ελληνικών καταθέσεων στην Ελβετία είναι χρήματα που έχουν αποκτηθεί παράνομα κι αν τα κεφάλαια αυτά ανέρχονται σε 10-30 δισ. ευρώ τα χρήματα που θα μπορούσε να εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από μία φορολόγηση με 20%, όπως ήδη έχει κάνει η Αυστρία, θα μπορούσαν να είναι πάρα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ. «Θα έπρεπε αμέσως να υπογραφεί η συμφωνία. Κάτι συμβαίνει εδώ. Δεν είναι λογική συμπεριφορά. Δεν μπορεί κανείς να παίζει πόκερ χωρίς να έχει χρήματα πίσω του. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό δεν γίνεται επειγόντως. Οι Ελβετοί λένε: «Είμαστε έτοιμοι». Ρωτήστε την κυβέρνηση γιατί δεν το κάνει», κατέληξε ο κ. Schneider.
Την ανάγκη να υπάρξει στην ελληνική φορολογική νομοθεσία σαφής διάκριση μεταξύ φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής επεσήμανε στην ομιλία του ο κ. Ιωάννης Σταυρόπουλος, διαχειριστής εταίρος της δικηγορικής εταιρείας «Σταυρόπουλος και Συνεργάτες». Όπως επεσήμανε ο κ. Σταυρόπουλος, η κατεύθυνση προς την οποία κινείται πλέον το ελληνικό φορολογικό δίκαιο είναι η φοροδιαφυγή να χαρακτηρίζει πράξεις με πρόθεση όχι μόνο την αποφυγή εκπλήρωσης φορολογικής υποχρέωσης αλλά και την εξαπάτηση-παραπλάνηση των αρχών. Ο κ. Σταυρόπουλος τόνισε ότι η μεν φοροδιαφυγή αντιμετωπίζεται διοικητικά με διόρθωση φόρου, επιβολή τόκων και προστίμων και ταυτόχρονα με ποινικές κυρώσεις η δε φοροαποφυγή μόνο με διοικητικές κυρώσεις.

Τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα φοροαποφυγής παρουσίασε ο κ. Stephen Bill, Διευθυντής Φορολογικής Πολιτικής της εταιρείας Εrnst & Young. O κ. Bill, ο οποίος εργάστηκε για 28 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανάφερε ότι προωθείται σχέδιο δράση από την Επιτροπή προκειμένου να ισχύσει σε όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. ενιαίο καθεστώς φορολόγησης των κεφαλαιουχικών κερδών ώστε τα φορολογητέα κέρδη των πολυεθνικών εταιρειών να επιμερίζονται εκεί όπου πραγματικά παράγονται και να μην υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς του μεγαλύτερου μέρους ή ακόμη και του συνόλου σε χώρες με πολύ χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές.
Στην ανάγκη εφαρμογής μιας ελκυστικής και αποδοτικής για τα δημόσια ταμεία ρύθμισης εκούσιας φορολογικής συμμόρφωσης που θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα για επαναπατρισμό αδήλωτων κεφαλαίων εν είδη «φορολογικής αμνηστίας» αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Σαμοθράκης πρόεδρος της εταιρείας Audit Services A.E. – ορκωτός ελεγκτής-λογιστής. Ο κ. Σαμοθράκης υπενθύμισε τις 2 προηγούμενες αποτυχημένες απόπειρες ρυθμίσεων παροχής φορολογικών κινήτρων για επαναπατρισμό κεφαλαίων από το εξωτερικό – μία το 2004 με τον ν. 3259 που προέβλεπε συντελεστή φόρου μόλις 3% στα εισαγόμενα κεφάλαια και απέφερε μόλις 18,7 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία και μία το 2010 με ν. 3842 που προέβλεπε συντελεστές φόρου 5% και 8% και απέδωσε μόλις 6,1 εκατ. ευρώ. Τόνισε δε ότι οι παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν σε μια επιτυχή ρύθμιση επαναπατρισμού κεφαλαίων είναι:
α) Η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
β) Η εφαρμογή ενός λογικού φορολογικού συντελεστή, περίπου 12%.
γ) Ο μη κλονισμός της εμπιστοσύνης των συνεπών φορολογουμένων
δ) Η πραγματική εφαρμογή νέων μεθόδων ελέγχου, έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης.
Ο κ. Σαμοθράκης πρότεινε να υιοθετηθεί από την ελληνική κυβέρνηση το παράδειγμα της επιτυχημένης ρύθμισης που εφάρμοσε η Ιταλία, όπου η διαδικασία προέβλεπε εμπιστευτική δήλωση του οφειλόμενου φόρου σε τράπεζα, διασφάλιση της εμπιστευτικότητας των στοιχείων και πληρωμή του φόρου από την τράπεζα, καθώς επίσης και έκδοσης βεβαίωσης πληρωμής φόρου από την τράπεζα.
Η επιλεκτική εφαρμογή φορολογικών πλεονεκτημάτων και οι συνέπειες στη γενική οικονομική ανάπτυξη και τον υγιή ανταγωνισμό ήταν το θέμα που ανέπτυξε στην ομιλία του ο κ. Robert Van der Jagt, επικεφαλής του Τμήματος Φορολογικής Πολιτικής Ευρωπαϊκής Ένωσης της KPMG. Η oμιλία του περιστράφηκε γύρω από 4 μεγάλες υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων πολυεθνικών εταιρειών που διερεύνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην υπερφορολόγηση που υπέστησαν τα τελευταία 5 χρόνια τα αλκοολούχα ποτά και τα καπνικά προϊόντα αναφέρθηκαν, αντίστοιχα, η κα Ευγενία Ζωντανού, Εμπορική και Οικονομική
Διευθύντρια της εταιρείας Diageo Ελλάς και ο κ. Νικήτας Θεοφιλόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Παπαστράτος».
Όπως ανέφερε η κα Ζωντανού:
•        Τα χρόνια της κρίσης, 4 διαδοχικές αυξήσεις στα αλκοολούχα ποτά οδήγησαν σε υπερδιπλασιασμό του ΕΦΚ αλκοολούχων ποτών καταγράφοντας συνολική αύξηση +125%! Οι αυξήσεις μάλιστα συνοδεύτηκαν από παράλληλη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 19% σε 23%.
•        Η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση στην ΕΕ ως προς τον ΕΦΚ οινοπνευματωδών, υπερβαίνοντας κατά 44% τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
•        Τα αποτελέσματα των διαδοχικών αυξήσεων έγιναν άμεσα αισθητά στη λιανική τιμή των αλκοολούχων ποτών. Η λιανική τιμή ενός μέσου αλκοολούχου ποτού την περίοδο 2008-2012 αυξήθηκε κατά 48%. Η αύξηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στη φορολογία, η οποία πλέον αντιπροσωπεύει το 63%-75% της λιανικής τιμής!
•        Εξαιτίας της υπερφορολόγησης την τετραετία 2009-2012, η απασχόληση στην ευρύτερη αλυσίδα προστιθέμενης αξίας του κλάδου των αλκοολούχων ποτών συρρικνώθηκε από τις 48.000 στις 27.000 θέσεις εργασίας.
•        Επίσης, η υπερφορολόγηση οδήγησε σε σημαντική αύξηση του λαθρεμπορίου. Μόνο το 2012, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, διακινήθηκαν λαθραία 8,2 εκ. φιάλες με τα διαφυγόντα έσοδα από ΕΦΚ να ανέρχονται σε 41,8 εκατ. ευρώ. Αν συνυπολογιστούν και οι απώλειες από ΦΠΑ στο σύνολο της αλυσίδας διάθεσης, οι απώλειες εσόδων υπολογίζονται στα 130 εκατ. ευρώ.
•        Ταυτόχρονα, έξαρση παρουσιάζει η παράνομη παραγωγή και διακίνηση χύμα αποσταγμάτων, την οποία ενθαρρύνει η υφιστάμενη παρωχημένη νομοθεσία που τα διέπει. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το παράνομα διακινούμενο τσίπουρο διημέρων, του οποίου ο όγκος, σύμφωνα με φορείς της αγοράς, είναι περίπου 10,8 εκ. λίτρα. Οι συνεπαγόμενες απώλειες από έσοδα ΕΦΚΟΠ και ΦΠΑ υπολογίζονται σε 97,7 εκατ. ευρώ ετησίως.
Από την πλευρά του ο κ. Θεοφιλόπουλος τόνισε ότι:
•        Από το 2010 που επιβλήθηκαν 3 αυξήσεις στους φόρους κατανάλωσης των καπνικών και 2 αυξήσεις στους συντελεστές ΦΠΑ, η συνολική φορολογική επιβάρυνση των προϊόντων αυτών αυξήθηκε από το 73% στο 86% της τελικής λιανικής τιμής!
•        Την περίοδο 2010-2014 η διακίνηση παράνομων και λαθραίων προϊόντων καπνού αυξήθηκε από 2,2% σε 21%, ενώ η νόμιμη δραστηριότητα πώλησης προϊόντων καπνού συρρικνώθηκε κατά 46%!
Και οι 2 ομιλητές τόνισαν ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία περαιτέρω αύξηση των ΕΦΚ στα αλκοολούχα ποτά και στα προϊόντα καπνού κι ότι αντιθέτως θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και για τη σταδιακή μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων.
Στην ανάγκη να ληφθούν μέτρα εκσυγχρονισμού και απλοποίησης του συστήματος ΦΠΑ αναφέρθηκε π κ. Γρηγόρης Ταπεινός, Senior Partner της εταιρείας Key Consultants.  Στο πλαίσιο αυτό υποστήριξε ότι θα πρέπει να εξεταστεί η κατάργηση των εξαιρέσεων και απαλλαγών αλλά και να εκσυγχρονιστούν οι συναλλακτικές διαδικασίες μέσω της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με το υπουργείο Οικονομικών και άλλων συστημάτων παρακολούθησης των συναλλαγών.
Την επιστράτευση 12 κινητών μονάδων διενέργειας προληπτικών τελωνειακών ελέγχων σε όλη την επικράτεια για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου προανήγγειλε η κ. Ειρήνη Γιαλούρη, Γενική Διευθύντρια Τελωνείων και ΕΦΚ του υπουργείου Οικονομικών.
Προτάσεις για μέτρα που θα συμβάλουν στην εφαρμογή ενός δικαιότερου και απλούστερου φορολογικού συστήματος παρουσίασε στην ομιλία του ο πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. Θεοφάνης Μπαρμπαρίτσας. Ο κ. Μπαρμπαρίτσας τάχθηκε υπέρ της άμεσης εφαρμογής αφορολογήτου ορίου 12.000 ευρώ για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, ενώ αναφέρθηκε στις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού των Δ.Ο.Υ. και των λοιπών φοροελεγκτικών υπηρεσιών επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι είναι αναγκαίο να προσληφθούν συνολικά άλλοι 2.000 εφοριακοί κι ότι στη Βόρειο Ελλάδα αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο 12 ελεγκτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: