Με αυτόν τον τίτλο το πρακτορείο Μπλούμπεργκ μεταδίδει από το Τμπίλισι (Γεωργία) δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας Γ.Σταθάκη, ο οποίος είπε ότι η διαδικασία για τον λιμένα του Πειραιά και για 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα συνεχισθεί. « Προσπαθούμε- είπε σε συνέντευξη- να αναθεωρήσουμε κάποια στοιχεία αυτών των ιδιωτικοποιήσεων προκειμένου να επιτύχουμε βελτίωση και νομίζω ότι θα πετύχουμε μια λογική συμφωνία και για τις δυο πλευρές».
«Η πώληση του λιμένα του Πειραιά θα αποτελούσε ανατροπή της θέσης της κυβέρνησης Σύριζα, η οποία είχε προηγουμένως υποσχεθεί να εμποδίσει αυτή την εξέλιξη», τονίζει το Μπλούμπεργκ. Και εξηγεί πως αποτελεί υποχώρηση στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές προκειμένου να ξεκλειδώσει «η βοήθεια» προς το «βαρύτερα χρεωμένο κράτος».
Ο Σταθάκης πρόσθεσε πως η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει να πουλήσει άλλα εθνικά κεφάλαια, προς το παρόν…
Το Μπλούμπεργκ παρουσιάζει παράλληλα τα δεδομένα για τα υπό πώληση 14 αεροδρόμια και για το «φιλέτο» στο Ελληνικό.
Αναφέρει ότι η ( Γερμανική) Fraport AG κέρδισε τον Νοέμβριο 2014 το δικαίωμα της χρήσης, λειτουργίας και διαχείρησης των 14 αεροδρομίων, με προσφορά 1,2 δις. ευρώ για 40 χρόνια και την υπόσχεση να πληρώνει ένα ετήσιο ενοίκιο 22,9 εκατομμυρίων. Υποσχέθηκε επίσης να κάνει επενδύσεις 330 εκατομμυρίων στα προσεχή τέσσερα χρόνια.
Για το Ελληνικό, όπου η εταιρεία Λάμδρα του Λάτση συμφώνησε πέρισυ να καταβάλει τίμημα 915 εκατομμυρίων, ο κ.Σταθάκης δήλωσε πως «το θέμα είναι υπό συζήτησιν».
Μ.Στυλιανού