Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2016

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ!!!Δείτε ένα ΦΟΒΕΡΟ ΒΙΝΤΕΟ!!! Μπήκαν στο Βρετανικό Μουσείο ντυμένες ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ και ζητούσαν την ΧΑΜΕΝΗ ΑΔΕΛΦΗ τους μπροστά σε πλήθος κόσμου!

unnamed (1)

Συχνά η υπόθεση της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα προκαλεί τα φώτα της διεθνούς δημοσιότητας.
Αυτό όμως που συνέβη το σαββατοκύριακο στο Λονδίνο ξεπέρασε, τουλάχιστον ως ιδέα, κάθε προηγούμενη εκδήλωση διαμαρτυρίας. Η διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου συνοδευόμενη από έξι Ελληνίδες ντυμένες στα λευκά, ως άλλες Καρυάτιδες, μπήκαν στο Βρετανικό μουσείο αναζητώντας την χαμένη «αδερφή τους». Μαζί τους ο διεθνούς φήμης μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης και ο συνθέτης Παντελής Παυλίδης.


Προκαλώντας το ενδιαφέρον τόσο των τουριστών αλλά και όσων επισκέπτονταν που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο μουσείο. Ο κόσμος έκανε στην άκρη για να περάσουν. Η αποστολή, αφού συντονισμένα έκανε μια βόλτα στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, άρχισε να αναζητεί μέσα στο Βρετανικό μουσείο την χαμένη Καρυάτιδα. (ρεπορτάζ Ισαάκ Καριπίδης)

πηγή:volcanotimes.com
makeleio.gr
Η Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα 
Οι εικόνες που παρουσιάζονται εδώ αποτελούν ορισμένα από τα πιο εύγλωττα παραδείγματα των διαμελισμένων Γλυπτών του Παρθενώνα, τα οποία σήμερα βρίσκονται διασπαρμένα κυρίως μεταξύ του Βρετανικού Μουσείου στο Λονδίνο και του Μουσείου της Ακρόπολης στην Αθήνα. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει σε εικονική αναπαράσταση συνθέσεις εικόνων από διαμελισμένα Γλυπτά των αετωμάτων, των μετοπών και της ζωφόρου. Τα τμήματα που βρίσκονται στο Λονδίνο αποδίδονται με χρώμα, ενώ ότι είναι στην Αθήνα αποδίδεται λευκό. Οι εικόνες των διαμελισμένων μορφών ενοποιούνται ψηφιακά για να καταδείξουν την αναγκαιότητα της επανένωσης όλων των τμημάτων αυτών των Γλυπτών. Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο, αποτελούν το 60% περίπου του συνόλου του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα που σώζεται σήμερα. Η ανάγκη για την επανένωση τους με το άλλο 40% περίπου που βρίσκεται στην Αθήνα αποτελεί έναν πολιτιστικό στόχο, ο οποίος επιβάλλεται να ολοκληρωθεί. Θα είναι προς όφελος κάθε επισκέπτη (επιστήμονα ή μη) που επιδιώκει να δει τον Παρθενώνα σε σχέση με το ιστορικό του περιβάλλον.

Η ιστορία του Παρθενώνα 
Το Γλυπτά του Παρθενώνα δεν είναι αυθύπαρκτα έργα τέχνης. Δημιουργήθηκαν ως αρχιτεκτονικά και συμβολικά μέρη του ναού της Αθηνάς, που χτίστηκε τον 5ο αι. π.Χ., στην ακμή της δόξας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η σύλληψη της αρχικής ιδέας, υλοποιούμενη με την κατασκευή του κτίσματος, μετουσιώνεται στην ισορροπία διαμέσου της συμμετρίας και μορφοποιείται με το τρίγωνο που σχηματίζουν οι μετόπες, η ζωφόρος και τα αετώματα. Το μνημείο γίνεται πλήρως κατανοητό μόνο με τα Γλυπτά του και τα Γλυπτά αυτά αποκτούν την πραγματική τους εννοιολογική υπόσταση μόνο πλησίον του ναού, στο φυσικό και ιστορικό τους περιβάλλον. Ο Παρθενώνας στέκεται ως κορυφαίο μνημείο εδώ και 2.500 χρόνια και θεωρείται ύψιστο σύμβολο της ελευθερίας της σκέψης, της δημοκρατίας της σκέψης, της φιλοσοφίας, της αρμονίας και της ανωτερότητας. Αποτελεί το αξεπέραστο μνημείο του Δυτικού πολιτισμού. Η ΟΥΝΕΣΚΟ επέλεξε τον Παρθενώνα ως έμβλημα της και συμπεριέλαβε τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης στον κατάλογο με τα μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Τα Γλυπτά του Παρθενώνα 
Από τους 97 σωζόμενους λίθους από τη ζωφόρο του Παρθενώνα, οι 56 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 40 στην Αθήνα. Από τις 64 σωζόμενες μετόπες, οι 48 βρίσκονται στην Αθήνα και οι 15 στο Λονδίνο. Από τις 28 σωζόμενες μορφές των αετωμάτων, οι 19 βρίσκονται στο Λονδίνο και οι 9 στην Αθήνα. Η ζωφόρος του Παρθενώνα θεωρείται ότι απεικονίζει την Πομπή των Παναθηναίων. Οι μετόπες εικονίζουν: στην ανατολική πλευρά τη Γιγαντομαχία, στην δυτική πλευρά την Αμαζονομαχία, στην βόρεια τον Τρωικό Πόλεμο και στην νότια πλευρά τη μάχη μεταξύ Κενταύρων και Λαπίθων. Στο ανατολικό αέτωμα αναπαριστάται η γέννηση της Αθηνάς, ενώ στο δυτικό αέτωμα η διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την κηδεμονία της Αθήνας.

Πρόταση για συνεργασία 
Η Ελλάδα επιδιώκει τη συνεργασία με τη Μεγάλη Βρετανία στο όνομα του ίδιου του μνημείου και της παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω διμερούς πολιτιστικής και εκπαιδευτικής συνεργασίας. Πιο συγκεκριμένα η πρόταση αφορά στην έκθεση των Γλυπτών του μνημείου στην ειδική αίθουσα του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Η Ελλάδα και η Μεγάλη Βρετανία μπορούν να συνεργαστούν για την αναβίωση του Παρθενώνα. Η αποκατάσταση της ενότητας των Γλυπτών θα μας δώσει την δυνατότητα να εμπλουτίσουμε τη γνώση μας γι' αυτό το μοναδικό μνημείο, να εμβαθύνουμε στις μελέτες μας και να αποκαλύψουμε στις επόμενες γενιές τα επιτεύγματα της ανθρωπότητας. Κείμενα και εικόνες από την Ε. Κόρκα Προϊστάμενη του Τμήματος Ελληνικών και Ξένων Αρχαιολογικών Ιδρυμάτων, Οργανισμών και Διεθνών Θεμάτων από την έκδοση "Η Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα", Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Α' Έκδοση 2002, Β' Έκδοση Αθήνα 2003. (Εκδόσεις Καπον)

Παρουσίαση των Γλυπτών του Παρθενώνα (ppt)

Από τον γλυπτό διάκοσμο του ναού σώζονται τα ακόλουθα τμήματα:

Μετόπες 

Ανατολική πλευρά (Γιγαντομαχία)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: όλες οι πλάκες (14) - στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί αντίγραφα

Δυτική πλευρά (Αμαζονομαχία)
στη θέση τους στο μνημείο: όλες οι πλάκες (14)

Βόρεια πλευρά (Τρωικός Πόλεμος)
στη θέση τους ή στο Μουσείο Ακροπόλεως: 13 πλάκες ακέραιες ή σε θραύσματα

Νότια πλευρά (αγώνας Λαπιθών-Κενταύρων)
στη θέση τους στο μνημείο: 1 πλάκα
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 11 πλάκες ακέραιες ή σε θραύσματα
στο Βρετανικό Μουσείο: 16 πλάκες ακέραιες ή σε θραύσματα (θραύσματα των 6 από αυτές φυλάσσονται και στο Μουσείο Ακροπόλεως)

Αετώματα

Ανατολικό αέτωμα (γέννηση της Αθηνάς)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 4 μορφές (C, H, N, P)
στο Βρετανικό Μουσείο: 10 μορφές (A, B, D, E, F, G, K, L, M, O)

Δυτικό αέτωμα (αγώνας Αθηνάς και Ποσειδώνα)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 8 μορφές (B, E, J, K, S, U, V, W)
στο Βρετανικό Μουσείο: 4 μορφές (A, P, Q, T)
θραύσματα της ίδιας μορφής στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 6 μορφές (C, H, L, M, N, O)

Ζωφόρος 
Απεικόνιζε τα Μεγάλα Παναθήναια και την αποτελούσαν 115 πλάκες (119 ανάγλυφες επιφάνειες, αφού οι γωνιαίοι λίθοι αριθμούνται διπλά). Από αυτές σώζονται πλήρεις ή σε θραύσματα 112 πλάκες. Ειδικότερα:

Δυτική πλευρά (σώζονται και οι 16 πλάκες)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 13 πλάκες
στο Βρετανικό Μουσείο: 2 πλάκες
θραύσματα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 1 πλάκα

Νότια πλευρά (σώζονται 41 πλάκες)
στη θέση τους στο μνημείο: 2 πλάκες
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 12 πλάκες
στο Βρετανικό Μουσείο: 24 πλάκες
θραύσματα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 3 πλάκες

Βόρεια πλευρά (σώζονται 46 πλάκες)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 24 πλάκες
στο Βρετανικό Μουσείο: 15 πλάκες
θραύσματα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 7 πλάκες

Ανατολική πλευρά (σώζονται 9 πλάκες)
στο Μουσείο Ακροπόλεως: 3 πλάκες
στο Βρετανικό Μουσείο: 1 πλάκα
θραύσματα της ίδιας πλάκας στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Ακροπόλεως: 5 πλάκες


Το Υπόμνημα της Ελληνικής Κυβέρνησης
Το 1999 ομάδα ελλήνων εμπειρογνωμόνων μετέβη στο Βρετανικό Μουσείο για να εξετάσει τις φθορές των Μαρμάρων από τους καθαρισμούς οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν το 1937-1938. Στη συνέχεια οργανώθηκε από το Βρετανικό Μουσείο Διεθνές Συνέδριο στο Λονδίνο σχετικά με τα ζητήματα που αφορούν στη συντήρηση των Γλυπτών του Παρθενώνα, ("Cleaning the Parthenon Sculptures", 30 Νοεμβρίου - 1 Δεκεμβρίου 1999) όπου μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν τα πορίσματα της ομάδας των ελλήνων εμπειρογνωμόνων.
Τον ίδιο χρόνο ανατέθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση στην Ειδική Επιτροπή του αγγλικού Κοινοβουλίου για τον Πολιτισμό, τα Μ.Μ.Ε., και τον Αθλητισμό (Committee on Culture, Media and Sport) μελέτη όλων των θεμάτων της βρετανικής πολιτιστικής πολιτικής. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.
To 1999 η Ειδική Επιτροπή του αγγλικού Κοινοβουλίου ήρθε στην Αθήνα και επισκέφθηκε την Ακρόπολη και το χώρο ανέγερσης του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού απέστειλε στην Επιτροπή, μετά από τη συγκρότηση ειδικής ομάδας εργασίας, Υπόμνημα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα (Memorandum on the Parthenon Marbles submitted by the Government of the Hellenic Republic to the House of Commons Select Committee on Culture, Media and Sport). Επιπλέον, η Επιτροπή του αγγλικού Κοινοβουλίου δέχθηκε το 2000 στο Λονδίνο σχετικές προφορικές μαρτυρίες από τον τότε Υπουργό Εξωτερικών, την τότε Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού και τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Μ. Μερκούρη. Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2000, δημοσιοποιήθηκε το πόρισμα της Επιτροπής (House of Commons, Session 1999-2000, Culture, Media and Sport's Committee, "Cultural Property: Return and Illicit Trade"), στο οποίο καταγράφηκαν οι δηλώσεις των κκ. Graham C. Greene, Robert Anderson και Vivian Davies (από το Βρετανικό Μουσείο), Donald Toon και Roger Sanbrook (από το Βασιλικό Τελωνείο), Isabel Letwin, Hugh Corner, καθώς και του τότε Υπουργού Πολιτισμού κ. Alan Howarth (Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Αθλητισμού), ο οποίος ενθάρρυνε το διμερή διάλογο μεταξύ Αγγλίας και Ελλάδας, προκείμενου να διερευνηθούν κοινοί τόποι συνεννόησης: "Νομίζω ότι χρειάζεται να υπάρξει στενότερη προσέγγιση σκέψεων που να βασίζεται στην αμοιβαία κατανόηση των θέσεων των δύο πλευρών."

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1α. Κάτοψη του Παρθενώνα στην οποία φαίνεται η θέση των Μαρμάρων.
β. "Disjecta Membra. Η διαρπαγή και η διασπορά των αρχαίων της Aκρόπολης". Ανάτυπο από το περιοδικό "Ανθέμιον", τεύχος 4, Δεκέμβριος 1997.
γ. Επιλεγμένη βιβλιογραφία.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2Κείμενα του Έλληνα Στρατηγού Μακρυγιάννη και του Κ. Πιττάκη, Γενικού Εφόρου Αρχαιοτήτων
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 3Ψηφίσματα και αποφάσεις της UNESCO, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Εθνών
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 4Βρετανικές γραπτές πηγές του 19ου αιώνα: επιστολές του Έλγιν και των συνεργατών του, κείμενα περιηγητών και διανοούμενων
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 5Σύνοψη από το πόρισμα της ομάδας των Ελλήνων εμπειρογνωμόνων του ΥΠΠΟ για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6Η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας (φυλλάδιο και σχέδια).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 7Πρόγραμμα αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης και του Παρθενώνα:
α. "Συντήρηση της Επιφάνειας των Μνημείων της Ακροπόλεως", Επιτροπή Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως, Αθήνα 1994.
β. Άρθρα των H.C. Perkins και Ε. Παπακωνσταντίνου για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα και στο Λονδίνο.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 8Πρόγραμμα αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης και του Παρθενώνα:
α. "Η αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης 1975-2000", της Φανής Μαλλούχου-Tufano.
β. "Έκθεση για την τεκμηρίωση του κιονοκράνου και του σπονδύλου του Παρθενώνος στο Βρετανικό Μουσείο", του Κ. Ζάμπα.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 9Αποτελέσματα της αρχαιολογικής έρευνας για τα μνημεία της Ακρόπολης και τον Παρθενώνα:
Ανάτυπα των Ι. Τριάντη, Εφόρου Αρχαιοτήτων Ακροπόλεως και
Α. Μάντη, Αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ακροπόλεως.
http://odysseus.culture.gr/a/1/12/ga122.html
Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...