Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2018

Απλές ασκήσεις για την ενδυνάμωση των μυών της μέσης

  "οὐκ ἐν τῷ μεγάλῳ τὸ εὖ κείμενον εἶναι, ἀλλὰ ἐν τῷ εὖ τὸ μέγα" (ΑθήναιοςΔειπνοσοφισταί, 14, 629a-b) ή "οὐκ ἐν τῷ μεγάλῳ τὸ εὖ κείμενον εἴη, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ μέγα" (Διογένης Λαέρτιος VII.21)

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η σημασία που έδιναν οι Αρχαίοι Έλληνες στην γυμναστική ήταν μέγιστη, ήταν άλλωστε εκείνοι που την εφηυράν και πρωτοεφάρμοσαν.


Ποιος δεν γνωρίζει σήμερα το  νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ;

Αντιγράφω εδώ από τον  Γυμναστικό του Φιλοστράτου, Κεφ. 1)
Πρωτότυπο: "Περί δε γυμναστικής, σοφίαν λέγομεν ουδεμιάς ελάττω τέχνης, ώστε ες υπομνήματα ξυνθείναι τοις βουλεμένοις γυμνάζειν. Η μεν γαρ πάλαι γυμναστική Μίλωνας εποίει και Ιπποσθένας Πολυδάμαντάς τε και Προμάχους και Γλαύκον τον Δημύλου και τους προ τούτων έτι αθλητάς, τον Πηλέα δήπου και το Θησέα και τον Ηρακλέα αυτόν, η δε επί των πατέρων ήττους μεν η οίδε, θαυμασίους δε και μεμνήσθαι αξίους…"

Μετάφραση: Προκειμένου τώρα για τη γυμναστική, επιστήμη τη λογαριάζομε ισάξια με τις άλλες, σαν τέτοια δηλ. μπορεί να περιληφθεί σε γενικούς συστηματικούς κανόνες, που να χρησιμοποιηθούν από όσους θέλουν να την ασκήσουν ως επάγγελμα. Και πρέπει να γίνει αυτό, γιατί όλοι ξέρομε ότι η μεν γυμναστική των μακρινών προγόνων μας παρουσίαζε αθλητάς σαν τον Μίλωνα και τον Ιπποσθένη και τον Πολυδάμαντα και τον Πρόμαχο και τον Γλαύκο το γιο του Δημύλου και τους προγενέστερους ακόμη από αυτούς, τον Πηλέα δηλ. και τον Θησέα και τον περίφημο Ηρακλή, η γυμναστική δε της εποχής των πατέρων μας κατώτερους βέβαια από αυτούς που είπαμε αθλητάς παρουσίαζε, αλλά κι αυτούς αξιοθαύμαστους και αξιομνημόνευτους..."
Μετάφραση Κ. Κιτρινιάρη (1961) (Πηγή: Από την ιστοσελίδα Φυσική Αγωγή"
Με βάση τα ανωτέρω σοφά λόγια των Αρχαίων μας Προγόνων παρουσιάζουμε στο παρακάτω βίντεο τρεις απλές ασκήσεις που έχουν σαν στόχο της ενδυνάμωσης των πέριξ της οσφυικής χώρας μυων (περιοχή της μέσης).

Οι κύριοι μύες που γυμνάζουμε στο συγκεκριμένο μικρό πρόγραμμα των τριών ασκήσεων και εάν αφιερώσουμε λίγα μόνο λεπτά είναι:

  • Ορθός κοιλιακός
  • Γλουτιαίος
  • Πλατύς ραχιαίος
  • Τετρακέφαλος 


Είναι σημαντικό να διατηρούμε τους συγκεκριμένους μυες ισχυρούς για να συγκρατούν την σπονδυλική στήλη (ΣΣ.) σε σωστή θέση και να απαγορεύουν ενδεχόμενη μη θεμιτή κινητικότητα μεταξύ των σπονδύλων. 


Όπως τονίζουμε και στο βίντεο είναι σημαντικό να μην ξεκινάμε ποτέ οποιοδήποτε πρόγραμμα εκγύμνασης ή μεμονωμένων ασκήσεων χωρίς την έγκριση του Ιατρού μας και χωρίς την καθοδήγηση εξειδικευμένων επαγγελματιών (Φυσικοθεραπευτών, γυμναστών κλπ).


Δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=gBUOQYcTLqg




Καλή επιτυχία


Γεώργιος Παπασημάκης
papasimakis@yahoo.gr
www.ereunitiko.blogspot.com


Δείτε και:




Δεν υπάρχουν σχόλια: