Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019

Ο ιερός όρκος των μελών της Φιλικής Εταιρείας και τα συνθηματικά για να αναγνωρίζονται μεταξύ τους. Ποιοι ήταν ο βλάμηδες και ποιοι οι Ιερείς και οι Ποιμένες. Η μυστικότητα που έκανε την οργάνωση αποτελεσματική

 
Ο ιερός όρκος των μελών της Φιλικής Εταιρείας και τα συνθηματικά για να αναγνωρίζονται μεταξύ τους. Ποιοι ήταν ο βλάμηδες και ποιοι οι Ιερείς και οι Ποιμένες. Η μυστικότητα που έκανε την οργάνωση αποτελεσματική
ΠΗΓΗ: «Φιλική Εταιρία. Α’ το παράνομο οργανωτικό της Β’ ο διωγμός της από τους ξένους», Τάσος Βουρνάς. Εκδόσεις Αφών Τολίδη Κύρια όργανα για τη διάδοση των σκοπών της Φιλικής Εταιρίας ήταν τα μεσαία στελέχη, που στην συνθηματική γλώσσα της οργάνωσης λέγονταν «Ιερείς», ενώ η Εταιρία λεγόταν με το συνθηματικό όνομα «Ναός». Ο ιερέας ήταν η βάση της Φιλικής. Αυτός είχε δικαίωμα να κατηχεί στους σκοπούς της οργάνωσης, πατριώτες, δίνοντάς τους το δικό του βαθμό του ιερέα ή τους κατώτερους των «Αδελφοποιητών ή Βλάμηδων» και των «Συστημένων». 


Έξοδος Μεσολογγίου: Οι δραματικές στιγμές πριν και μετά τη θυσία




Ήταν 10 Απριλίου του 1826 όταν οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι πραγματοποίησαν την ηρωική Έξοδο. Η κατάσταση πλέον μέσα στην πόλη είχε φθάσει σε οριακό σημείο. Τρόφιμα δεν υπήρχαν και οι πολιορκούμενοι (γυναίκες, παιδιά, τραυματίες, γέροντες και μαχητές) σιτίζονταν με φύκια, δέρματα, ποντίκια και γάτες!

Η Εκπαίδευση στη Μικρά Ασία


Σχολές, Ακαδημίες, Σχολεία, Αρρεναγωγεία και Παρθεναγωγεία της Μικράς Ασίας

evaggelikijpg
Η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης. Ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα της πόλης ιδρυθέν το 1733.
Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης (1733)
Μουσείον και Βιβλιοθήκη της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Ομήρειο Παρθεναγωγείο Σμύρνης (1881)
Κεντρικό Παρθεναγωγείο  Αγίας Φωτεινής Σμύρνης (1830)
Ελληνικόν Παιδαγωγείον Σμύρνης (1851)
Φιλολογικό Γυμνάσιο Σμύρνης (1809), με πνευματικό ηγέτη τον Αδαμάντιο Κοραή
Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Ικονίου
Κεντρική Ελληνική Σχολή Προύσης
Αστική Σχολή Δεμιρδεσίου (Προύσης)
Λουιζίδειος Σχολή Μάκρης
Λουιζίδειος Σχολή Λιβισίου
Αναξαγόρειος Σχολή Βουρλών
Ακαδημία Κυδωνιών, Αϊβαλί (1800)
Θεολόγεια Εκπαιδευτήρια Φιλαδέλφειας
Κρηναία Σχολή Αρρένων (1879)
Σχολές Μονής Ταξιαρχών στην Καισάρεια
Αστική Σχολή Προκοπίου
Αστική Σχολή Αττάλειας
Σύλλογος «Φιλεκπαιδευτική Αδελφότης Πρόοδος», Κασαμπάς
Ιερατική Σχολή Μονής Προδρόμου στο Ζιντζίντερε
Ιεροδιδασκαλείο του Συλλόγου Μικρασιατών «Ανατολή» στην Πάτμο (1900)
Ενοριακά σχολεία Σμύρνης που λειτουργούσαν ως το 1922 ήταν: Αγίας Αικατερίνης, Αγίου Δημητρίου (Χατζηαντώνειος), Αγίου Κωνσταντίνου και Τιμίου Προδρόμου.
και με αποκορύφωμα της εκπαίδευσης το Ιωνικό Ελληνικό Πανεπιστήμιο Σμύρνης που δεν πρόλαβε να λειτουργήσει καθώς τις έτοιμες εγκαταστάσεις του »πρόλαβε»  η Μικρασιατική Καταστροφή.

Η εκπαίδευση των Μικρασιατών ξεκίνησε από τους νάρθηκες των εκκλησιών και των μοναστηριών, γαλουχήθηκε στα χέρια απλοϊκών αλλά ακαταπόνητων ιερωμένων κι αυτοδίδακτων λαϊκών, ανδρώθηκε στους περιβόλους των ενοριακών ναών, όπου στεγαζόταν τα σχολεία, κι έγινε θεσμός, που αναζωπύρωσε το φρόνημα και τόνωσε την εθνική συνείδηση των σκλάβων με τη δραστηριότητα των κατά τόπους μητροπολιτών, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των κοινοτικών αρχών και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Το σχέδιο Τσίπρα για την απαγκίστρωση από το ΔΝΤ


Βάζει μπροστά την αποπληρωμή σε πρώτη φάση των 3,7 δισ. ευρώ (από τα 9,7 δισ.) των ακριβών δανείων
Ρεπορτάζ
Γιώργος Χατζηδημητρίου
Με το βλέμμα στραμμένο στις προσεχείς εκλογικές μάχες διαμορφώνεται πλέον η στρατηγική του Μαξίμου. Προτεραιότητα αποκτά η εμβληματική απαγκίστρωση από το ΔΝΤ, με την αποπληρωμή σε πρώτη φάση των 3,7 δισ. ευρώ (από τα συνολικά 9,7 δισ.) ακριβών δανείων του Ταμείου, που έχουν συναφθεί με «αλμυρό» επιτόκιο 5,2% και ενέχουν υψηλό συναλλαγματικό κίνδυνο. 

Αντώνιος Νερούλιας: «Οι εφιάλτες του πολέμου του Βιετνάμ με στοιχειώνουν ακόμη»




Ο ομογενής Αντώνιος Νερούλιας, βετεράνος του στρατού των ΗΠΑ, μιλά για τα αναπάντητα «γιατί;» όσων πήραν μέρος στις μάχες, αλλά και την παρουσία του Θεού στο μέτωπο
Συνέντευξη στον
Παναγιώτη Λιάκο
Ο Αντώνιος Νερούλιας είναι ένας Ελληνας της διασποράς. Ζει στην Αμερική. Βίωσε τον πόλεμο του Βιετνάμ σε δύο φάσεις. Η πρώτη ήταν όταν έλαβε μέρος σε αυτόν. Μετανάστευσε στις ΗΠΑ για να ξεφύγει από την οικονομική δυσπραγία της μεταπολεμικής Ελλάδας και κατέληξε να προσπαθεί να επιβιώσει σ’ έναν τόπο που δεν γνώριζε, πολεμώντας τον κομμουνισμό και ανθρώπους για τους οποίους γνώριζε πολύ λίγα πράγματα, αλλά ταυτόχρονα και πολύ περισσότερα από τους Αμερικανούς συμπολεμιστές του.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...